Moritz Merkle

M.Sc. Wi.-Ing. Moritz Merkle

Hochschulstraße 1
64289 Darmstadt

Raum: S1|02 150

+49 6151 16-24474


Fachgebiet Marketing & Personalmanagement

Sprechstunde

Nach Vereinbarung

zurück

Forschungsschwerpunkte

  • Social Robotics & Innovationsmanagement

Ausbildung und akademischer Werdegang

Seit 12/2015 Technische Universität Darmstadt
Wissenschaftlicher Mitarbeiter am Fachbereich Rechts- und Wirtschaftswissenschaften, Fachgebiet Marketing & Personalmanagement
(Prof. Dr. Dr. Ruth Stock-Homburg)
10/2009 – 11/2015 Technische Universität Darmstadt
Studium des Wirtschaftsingenieurwesens mit technischer Fachrichtung Maschinenbau

Praktische Tätigkeiten

10/2013 – 12/2014 NTT DATA Deutschland GmbH, Frankfurt a. M.
Werkstudent im Business Development
11/2012 – 05/2013 Bosch Packaging Technology K.K., Tokio
Praktikum im Material Management
10/2011 – 10/2012 Software AG, Darmstadt
Werkstudent bei University Relations
07/2009 – 10/2009 MAHLE GmbH, Stuttgart
Technisches Grundpraktikum

Veröffentlichungen

Stock, Ruth/Merkle, Moritz/Eidens, Dietmar/Hannig, Martin/Heineck, Paul/Nguyen, Mai Anh/Völker, Johannes (2019), When Robots Enter Our Workplace: Understanding Employee Trust in Assistive Robots, accepted at International Conference on Information Systems 2019, München, Germany.

Stock-Homburg, Ruth/Merkle, Moritz (2019), Roboter und KI in der Arbeitswelt – Szenarien, Chancen und Herausforderungen, in: Plattform Industrie 4.0 (Hrsg.), KI und Robotik im Dienste der Menschen, 9-11.

Merkle, Moritz (2019), Customer Responses to Service Robots – Comparing Human-Robot Interaction with Human-Human Interaction, 52nd Hawaii International Conference on System Sciences, Grand Wailea, USA.

Homburg, Nadine/Merkle, Moritz (2019), A Cross-Country Comparison of Attitudes toward Humanoid Robots in Germany, the US, and India, 52nd Hawaii International Conference on System Sciences, Grand Wailea, USA.

Stock, Ruth Maria/Merkle, Moritz (2018), Customer Responses to Robotic Innovative Behavior Cues During the Service Encounter, International Conference on Information Systems 2018, San Francisco, USA.

Merkle, Moritz/Stock-Homburg, Ruth (2018), Serviceroboter im Alltag und in der Arbeitswelt, HR Performance, 5/2018, 96-97.

Stock, Ruth/Merkle, Moritz (2018), Can a Service Robot Delight Customers? Investigation of Robotic Innovative Behavior Cues,16th International Open User and Innovation Conference, New York, USA.

Stock, Ruth/Merkle, Moritz (2018), Can Humanoid Service Robots Perform Better Than Service Employees? A Comparison of Innovative Behavior Cues, 51st Hawaii International Conference on System Sciences, Waikoloa, USA.

Stock, Ruth/Merkle, Moritz (2017), A Service Robot Acceptance Model: User Acceptance of Humanoid Robots During Service Encounters, IEEE International Conference on Pervasive Computing and Communications (PERCOM) 2017, Kailua-Kona, USA.

Stock, Ruth/Merkle, Moritz/Schneider, Katharina (2017), User Responses to Social Robots – Experimental Insights and Psychophysiological Measures, presented at the IEEE International Conference on Pervasive Computing and Communications (PERCOM) 2017, Kailua-Kona, USA.

Stock-Homburg, Ruth/Merkle, Moritz (2017), Kollege Roboter, personalmagazin, 2/17, 46-49.

Stock-Homburg, Ruth/Merkle, Moritz (2016), The right lid for every pot, Magazin für Innovation, Organisation und Management (IM+io), 9/2016, 52-57.

Stock, Ruth/Merkle, Moritz (2016), How to enhance success of co-development projects in B2B: A conceptual model, Global Marketing Conference, Hong Kong, China.

Stock-Homburg, Ruth/Merkle, Moritz (2016), Mit Kunden entwickelte Produkte durch Co-Selling vermarkten, Sales Management Review, 3, 76-82.

Merkle, Moritz/Stock-Homburg, Ruth (2016), Unternehmensübergreifende Zusammenarbeit: Mixture – auf die richtige Teamzusammensetzung kommt es an!, technologie & management, 2, 34-37.